måndag 30 december 2013

Årskrönika 2013

Januari
Kokosplättar med dadelsalsa. Smaklig måltid! 

Ferbruari
Ett kulturbesök på Waldemarsudde. Helene Schjerfbecks konst fanns att se. Jag har slutat gå till jobbet, är blek och glåmig, känner igen mig på hennes tavlor. Hemmavid får i uppdrag att göra inbjudningskorten till fars 60årskalas och sånghäften och varför inte tipsrundan med 1X2 frågor med. Börjar ta medicin.  

 Mars
 Jag bakade en chokladkaka efter julklappsboken. Det är en maffig chokladkaka med hemgjord chokladmousse emellan och ovanpå Grisslehamns hallon. Farmor på besök.

April
 Brinn, brinn majbrasa. Valborg - 30 April varje år. Sköna Maj välkommen, sjung

Maj
Drivbänkens odling börjar ta sig. Potatis, sallat o sparris på g.

Juni
 Tigerlilja

 Juli
Paris för första gången. Vid Tuillererna syns Pariserhjulet.

 Augusti
En fjäril på besök

September
Det plastväxthus jag fick i present har fått frukt, chilifrukt o paprika, en gurka o aubergine på gång med och kapkrusbär har jag lyckats med. 

Oktober
Nu blommar luktärten. Plastväxthuset ihopplockat till garaget och plasten har jag tagit in för den måste lagas, blåsten har tagit loss sömmarna från det ömtåliga opraktiska plastiga. Men så har jag fått tipset att ha en fiberduk istället över stommen för det andas bättre än plast(fast det bästa vore väl ett riktigt växthus av glas?) 

November
Promenad runt sjön i kvällningen.

December
Det ska föreställa ett hjärta. #julpyssel 

Så var år 2013 slut. Dags att vända blad och gå vidare, vad? Vid förra årskiftet ville jag sluta på diskarjobbet vilket jag ju gjorde... Utarbetad, men jag ville ju göra mitt bästa fast det vart mer än jag klarade av. Så nu till 2014 önskar jag att må bättre, finna ut vad jag är tillräckligt bra på och satsa. 
YOLO - You live only once - Du har ett enda liv så gör nåt av det. Nyårslöfte får bli motionera mera för att kunna njuta mera av den goda maten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar