söndag 24 maj 2015

Har inget sommarjobb

Har inget sommarjobb men jag har ändå saker att göra

det är Utställning med Roslagsmålarna Konst i Stort Format

6-11 juni vid Ensta Krog Vernissage på nationaldagen kl 12-16 lite prosecco o jordgubbar

så jag hoppas på många besökare och möjligen genom ett möte
komma vidare till en möjlig jobbintervju/ anställning/ praktik


Jag kan till och med tänka mig att bli Volontär i Nepal för att hjälpa de som

drabbats av katastrofen där det enda som går emot mig är faktumet att standarden där

är så annorlunda än i Sverige tänk att behöva pissa i ett hål ingen riktig toalett

behöva tvätta kläder för hand frysa iofs 25grader varmt där på nattetid fram till juli månad

35 grader på dagen ja jag har kollat en volontär sida och då stod det fakta om läget vad som en

 kan förvänta sig men det enda jag kan bidra med är att jag kan tala engelska

vad det nu kan hjälpa

tyvärr har jag inget körkort men ett språköra och en liten vilja att göra något hjälpa till

Nej men ska man inte göra rent hus hemma först? Städa ut rummet, rensa bort

och sälja det som går,  skänka bort allt annat

För all del det finns ju ett och annat att renovera på storstugan i

Grisslehamn visserligen är jag bara dotter till delägarna men jag ser den alltmer

möglande källaren och lillstugan som faller isär alltmer då tolv år sedan farfar dog

 Jag känner mig inspirerad till att själv ta tag i snickrande efter ha mött Stina Lindholm vid

Skulpturfabriken på Gotland med snickar byxor på

Bryr jag mig mer om stackars husen och hur ett glas går sönder än vad människor har för behov?

Hm jag skulle kunna tänka mig att sjunga för dem om det skulle lindra deras förlust i Nepal

eller starta ett konstprojekt möjligtvis någon form av teater för att lära barnen hygien, engelska,

västerländsk diet och en smula SISU Vi behöver en telethon - telefon maraton välgörenhetskonsert

för katastrofhjälp till Nepal?

I just  love her singing voice (a bit like mine)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar