onsdag 10 juni 2015

senast sedda Bathinas skilda världar - societeten

Det är fascinerande att få se hur fördomarna faktiskt för det mesta stämmer

SVT play har det gått att se hur Bathina besöker underklass, överklass, medelklass

och det har varit intressant att se de skilda världarna på ett underhållande sätt

för hon har en härlig personlighet.

Jag trodde sista programmet hade gått för alla klasser har varit till och med nyrika

men ett program om societeten visades den här veckan.

Societeten är en klass för sig. 

En väninna till mig har ett klassförakt. Och jag förstår vad hon menar efter sett de små bekymmer 

societeten verkar röra sig vid... (bästa partyt, connections, scheeming) - 

o skvaller

Nä jag bryr mig inte om sånt - spillerill vem som träffar vem.. när hur va då

Får jag följa med?

men det som verkligen betyder nåt är det som görs 

Lite less conversation more action please...

(Dolph Lundgren - kemisten med svart bälte sjöng Elvis på Mello 2010)

Också sett via SVT play


The Honourable Woman - Maggie Gyllenhaal i rollen som baronessa Nessa Stein. Jag kan varmt 

rekommendera denna ifall någon vill bli förvirrad av hur palestina konflikten ter sig på film. 

Varning för scener med blod, mord, bomber, kidnappning, våldtäkt, konspirationer, ljug, sanning och 

sexscener liksom allt mellan himmel och jord (8 delar avsnitt season 1) och fina skådespelare. 

Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar