måndag 27 april 2015

Vernissage Gotlands konstskola 2015

Efter en vårtermin av fotografi, video, screentryck, grafik
studiefoto
screentryck, ca fem färger



screentyck, två färger
screentryck, fem färger

lite extra keramik hos Helle på måndag kvällar

lärdomar i praktisk konstnärligt handlag i grafik

mjukgrund med blästring
torrnål

 
hårdgrund
mjukgrund, etsad 3h, état 4





















torrnål kopparplåt o collografi


Händerna har varit fullt upptagna i grafikverkstaden och så har jag haft film tajm på kvällarna.


Vernissage kommer av fernissa då det förr i tiden vart den enda chansen för folket att se målningen

innan det vackra konstverket skulle skickas vidare till beställaren oftast vid något hov i 

långt-bort-i-stan.


 I Lördags var det så dags och jag vart glad att jag kunde stå på

benen då jag två dar innan varit en hög på golvet med ont i huvud o mage.


Några bilder på grundettans utställda verk på Gotlands konstmuseum 25 april- 23 maj 2015

Min akvarell collage, aklejorna har jag själv fotat, sedan klippt ut dem, texten som går att läsa är från låten Nature boy "The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return" 
Elins konst
Sofias fyra element(vatten var fysiskt bara med på vernissagen).


Elinas lampor




 O.S.T från Moulin Rouge - Nature Boy av David Bowie & Massive attack









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar