lördag 11 januari 2014

Det snöar ute

Simmad och klar. hjälpte det något? Jag önskar jag hörde till någonstans.
Ett jobb vore bra att ha som det är nu så fladdrar jag runt som en fjäril.
Körkortet är på G så det är en bra början i och för sig. Må bra. Trött.
Less. Vem ska trösta knyttet? Jag kan ta ahnd om mig själv. KAn du?
Jag kan ta hand om mig sjäälv.- Kan du?
Jag är bra på att ta hand om andra. Men själv mår jag skit.
Det sägs att man må bra av o ta handom andra. Det är en lögn.
Man mår lika dåligt som den man tar handom för känslorna är överförbara.
Men sprider man glädje omkring sig så blir fler gladare.
Men det är ju bara ljug! Låtsas vara glad!?
Kan du ta handom dig själv? JA det kan jag. Jag äter mat, jag sover, jag pissar o skiter o dricker hur mycket som helst.
Jag har varit och tränat idag, simmade en kilometer o lite till. Det kostade 2000kr att köpa årskort. Det är en god investering. Där i simhallen träffas kvinnor med barn där o friskus män med. Tjockisarna var också där. Alla sorters människor och åldrar går till simhallen på en lördagförmiddag. Det var en god ide att gå och träna. För en kort stund så låg jag på rygg i våtbastun och bara slappnade av.
Avkoppling är bra. Nu är du uppkopplad igen. Jamen det är klart må ha koll på vad som händer i världen.
Varför då? Vem bryr sig?
Ja, vem bryr sig om något händer någonstans.. nä, ingen aning faktiskt.
Peppa egot. Jag är därför finns jag - Descartes.

Läste ett bra citat häromdagen:
Var tacksam över det du har, så kommer du att få mer.
Om du koncentrerar dig på vad du inte har så kommer du aldrig någonsin att få tillräckligt.
Oprah Winfrey, tv-stjärna(född 1954)
Återanvänder en vinterbild, såhär såg det ut den 11 Februari 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar