torsdag 23 januari 2014

Jag hittade min Bucketlist i städningen

En Bucketlist är som ni vet den här saker jag vill hinna göra listan innan jag kolar vippen.
Saken är den att få råd till att göra det bara, så jag borde skaffa mig en inkomst, sedan måst det bli tid för resandet. Det som har tillkommit i veckan är att jag vill lära mig att rida. Har int ni något som ni vill hinna göra, stort som smått?

To Do: Platser att besöka

Salvador Dalis hus i Kataloninen, Spanien

En Andre Rieu konsert Maastricht, Österrike

Wien besök Mozarts hemstad

Salzburg, Beethoven

Världens största rosrabatt, Leipzig

Hobbitville, Nya Zeeland

Monets trädgård, Giverny, Frankrike - besökt Augusti 2013

Gå på café i Wien, se på Hundertwasserhusen

Ingmar Bergmans hus, Fårö

Se Skansens trädgårdar juni, juli, augusti

Gå på festival se LIVE David Bowie, Prince eller Stevie Wonder

Gå på Galna Glassen, Liljeholms galleria, Stockholm

Se på Koala o Känguru i Australien

Besöka Villa Petroela, ett palats i Azerbadjan

Åka till London, besöka Tate -konstmuseum

rida islandshäst på Island

(täker att det är litet sak samma, men man får väl drömma litetgranna och hoppas, -Ingenting är omöjligt, som Gunde Svan säger)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar