torsdag 6 augusti 2015

Självisk tankeverkstad

Jag skriver för mig själv, för min skull. Vad du tycker spelar ingen roll. Inget spelar någon roll precis

som allting spelar någon roll. Livet är en scen uttryckte Shakespeare. Det är en strålande idé.

Önskar jag hade en ateljé. Vem behöver det?, menar Sebastian som målar olja i friska luften.

Olika medium man målar med behöver olika mycket tak över huvudet? Torrpastell...

Ut o lek.

Igår vart det någon som kunde ha fyllt år, men hen har dogit för snart 12 år sedan,

ja tiden går. Och det går ju att föreställa sig hur man kan bli ledsen över dem man inte träffats men

att sakna någon man faktiskt har kännt, det känns ända in i märgen. Hujeda mig.

Hoppas att det en dag kommer en bot mot dödliga sjukdomar.

Be för det. Jag kan inte för jag har slutat tro.

Men visst finns det något i luften? Känner du inte serafimerna och najaderna? Elementens alla väsen.

Luft, eld, vatten, skogens nymfer. Det är Väinämöinen, Oden eller Hin håle.

Jordskott var en bra TV-serie. Lite mystik och naturväsen är alltid uppfriskande.

Det vore skoj att få se någon dramatisering av Tintomara, Azouras Lazuli. Hon ifrån boken

Drottningens Juvelsmycke skriven av Carl Jonas Love Almqvist. Hmm, ännu en idé.

Önskar mig ett stipendie så att jag kan fortsätta leva för konsten.

Här är en tjej som lyckats med det:

Catti "Miss universum" Brandelius - sång: Tunnelbanan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar